Prima impresie pe care o
cream are o directa influenta asupra nivelului de credibilitate profesionala pe
care interlocutorii ne-o atribuie. Cu cat acest nivel de credibilitate este mai
ridicat, cu atat creste si autoritatea mesajului pe care dorim sa-l transmitem.
O cariera de succes se
construieste pas cu pas, cu multa rabdare si deschidere, dar mai ales cu
recomandari bune. Iar recomandarile bune vin atunci cand o prima impresie
pozitiva se transforma intr-o prezenta corecta permanenta, care sustine
intocmai calitatile profesionale, nivelul de inteligenta, educatie si
experienta pe care fiecare le are.
Astfel se construieste
reputatia, iar reputatia este extrem de importanta deoarece este greu de
controlat, fiind transmisa de la persoana la persoana si calatorind mult
inaintea noastra. O reputatie favorabila, la fel ca o prima impresie pozitiva,
face ca o posibila scapare sau greseala sa fie trecuta cu vederea si astfel
ascensiunea profesionala sa nu fie influentata negativ.
Credibilitatea personala se castiga in primele doua secunde ale unei intalniri si se
bazeaza exclusiv pe prezenta profesionala, respectiv pe aspect, pentru ca apoi sa
fie intarita de mesajul senzorial transmis de strangere de mana si de tonul
vocii.
Credibilitatea profesionala se castiga in primele patru minute ale unei intalniri si, pe langa o prezenta
profesionala coerenta si conforma domeniului si pozitiei ocupate, este absolut
necesar ca si nivelul de calitate a discursului in privinta continutului si
modalitatii de prezentare, sa fie la cel mai inalt nivel. Foarte important de
retinut este faptul ca pentru a vinde un produs si cu atat mai
important in cazul serviciilor, clientul trebuie sa aiba incredere in cel care vinde!
Primul pas in
castigarea increderii celorlalti il are nivelul de credibilitate pe care-l
afisam si pe care-l percep, ca atare, interlocutorii.
Imaginea
profesionala a vanzatorului trebuie sa egaleze calitatile produsului pe care il
vinde, altfel, daca cele doua nu sunt coerente, atunci atat produsul cat si
vanzatorul isi pierd credibilitatea si, implicit, o reputatie proasta incepe sa
se contureze.
Mihaela
Berciu
Consultant imagine
Consultant imagine