Unul din workshop-urile prezentate la Conferință Nationala a Mediatorilor a fost sustinut de Dorin Badulescu, presedintele Consiliului de Mediere, intitulat "Personal branding in mediere", avand-o ca invitata si pe Cecicia Caragea.
La intrebarea "Ce este brandingul in mediere?, aceasta a raspuns “Brandingul este ceea ce cred consumatorii, publicul, ca ar fi medierea. Brandingul nu este sigla nu sunt rollup-urile, nu este in mapa, nu este o mapa, nu este un spot dupa parerea mea. Brandul este ceea ce cred oamenii, care la un moment dat ar putea avea nevoie de mediere. Ei stiu ce este medierea? Acela este brandul. Acela cred ca este revelatorul unui brand si tocmai acest lucru l-am spus la inceput, dar probabil nu l-am spus suficient de clar: toate eforturile de promovare pe care le face Consiliul de Mediere sunt extrem de utile, tocmai pentru a familiariza publicul cu conceptul de mediere, cu institutia medierii cu faptul ca exista aceasta posibilitate de rezolvare a conflictelor, cum s-au schimbat lucrurile de la 1 august si asa mai departe. Dar acum intervine si efortul pe care-l face fiecare personal".
Ce este un brand? Avem un produs, foarte probabil asemanator altora de pe piata. Ca sa-l facem pe client sa aleaga produsul nostru, nu pe cel al concurentei, trebuie sa-l diferentiem. Cum facem acest lucru? Simplu: studiem atent oferta de produse similare si vedem cu ce este mai bun produsul nostru fata de celelalte. In acest moment am identificat avantajele competitive, pe care va trebui sa stim bine cum sa le prezentam clientului.
In mediere NU putem vorbi de BRAND! In nicio alta profesie independenta nu exista notiunea de brand ca si imagine!
Medierea, in spectrul profesiilor liberale, oferă un produs unic neavand concurenti cu servicii foarte asemanatoare pentru care s-ar impune o diferentiere prin brand (instantele judecatoresti si arbitrale). Putem vorbi de o marca/sigla a institutiei Consiliului de Mediere, de sloganuri precum cele folosite (medierea este un drept, medierea - un bun national), putem vorbi de servicii profesionale si de calitatea actului de mediere, de notorietate, incredere, reputatie, recunoastere, dar acestea nu pot fi confundate/asimilate cu notiunea de brand, nici prin raportare la ceilalti colegi din breasla!
"Ceea ce cred consumatorii/publicul ca ar fi medierea" nu este branding, ci reprezintă încrederea acestora in mediere ca alternativa la instantele de judecată! Reprezinta informatia pe care acestia o au despre acesta institutie a medierii, despre mediatori, despre ceea ce aduce ea nou si benefic in interesul/nevoile lor.
In mediere NU putem vorbi de BRAND! In nicio alta profesie independenta nu exista notiunea de brand ca si imagine!
Medierea, in spectrul profesiilor liberale, oferă un produs unic neavand concurenti cu servicii foarte asemanatoare pentru care s-ar impune o diferentiere prin brand (instantele judecatoresti si arbitrale). Putem vorbi de o marca/sigla a institutiei Consiliului de Mediere, de sloganuri precum cele folosite (medierea este un drept, medierea - un bun national), putem vorbi de servicii profesionale si de calitatea actului de mediere, de notorietate, incredere, reputatie, recunoastere, dar acestea nu pot fi confundate/asimilate cu notiunea de brand, nici prin raportare la ceilalti colegi din breasla!
"Ceea ce cred consumatorii/publicul ca ar fi medierea" nu este branding, ci reprezintă încrederea acestora in mediere ca alternativa la instantele de judecată! Reprezinta informatia pe care acestia o au despre acesta institutie a medierii, despre mediatori, despre ceea ce aduce ea nou si benefic in interesul/nevoile lor.
Încrederea este
esenţială pentru mediere.
Dictinarul explicativ al limbii române
defineşte încrederea ca“ s.f. Acțiunea de a (se) încrede și rezultatul ei; sentiment de siguranță față de cinstea,
buna-credință sau sinceritate a cuiva;
credință. Expr. Om (sau
persoană) de (mare) încredere = persoană căreia i se poate încredința orice secret,
orice misiune “
Astfel din momentul in care intră în substanţa
unui conflict, mediatorii se luptă să câştige încrederea părţilor.
Pe tot parcursul medierii aceştia încearcă să
construiască şi să menţină încrederea părţilor în procesul de mediere, în
mediator.
Nicio calitate nu este mai importantă în
procesul de mediere decât aceea de a putea să inspiri şi să construieşti
încredere.
Mediatorul este figura centrală în procesul de
mediere. Rolul general al mediatorului este de a facilita împăcarea
părţilor sau de a ajunge la o soluţie mutual acceptată prin acţiuni de
ascultare, empatizare, recunoaştere, clarificare, probare ş.a.m.d..
Pentru ca părţile să fie deschise şi dispuse
să apeleze şi să participe la procesul de mediere trebuie să perceapă persoana
mediatorului ca fiind una de încredere. Principalele calităţile
personale ale mediatorului în promovarea încrederii în mediere sunt:
empatia şi credibilitatea.
Empatia este capacitatea de a
întelege şi de a împărtăşi sentimentele celuilalt. Capacitatea mediatorului de a
empatiza cu părţile aflate în conflict a fost recunoscută ca fiind fundamentală
în stabilirea încrederii în mediere.
Credibilitatea este apreciată ca fiind de cea mai importantă
calitate a mediatorului. Credibilitatea înseamnă încredere şi
competenţă. Părţile consideră adesea un mediator credibil acela care
demonstrează expertiză şi competenţa de a observa lucrurile în amănunt.
Un mediator credibil, competent şi
experimentat va avea capacitatea de a dobândi încrederea părţilor, de a oferii servicii profesionale inalte, de a se bucura de notorietatea si recunoasterea, dar nu va putea vorbi despre activitatea lui ca fiind un brand!