Norma va intra in vigoare la data de 1 august 2017.
Modificarile aduse de noua norma vizeaza, in principal:
- Armonizarea cu prevederile Legii nr. 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activitatii de asigurare si reasigurare, cu modificarile ulterioare;
- Precizarea cadrului legal in baza caruia ASF desfasoara activitatea de solutionare a petitiilor referitoare la activitatea societatilor si brokerilor de asigurare;
- Stabilirea responsabilitatilor reprezentantilor petentilor;
- Introducerea obligativitatii societatilor de asigurare si reasigurare si a brokerilor de asigurare de a informa consumatorul cu privire la dreptul acestuia de a apela la solutionarea alternativa a litigiilor in cazul persoanelor fizice, respectiv la mediere sau arbitraj in cazul persoanelor juridice;
- Introducerea obligativitatii conducerii executive a societatilor de asigurare si reasigurare si a brokerilor de asigurare si a coordonatorului colectivului de analiza si solutionare a petitiilor, in cazul societatilor de asigurare, de a asigura participarea la solutionarea alternativa a litigiilor, mediere sau arbitraj, atunci cand se solicita acest lucru.
In vederea solutionarii pe cale amiabila a disputelor dintre societati, brokeri si asigurati, contractanti, beneficiari, persoane prejudiciate sau reprezentantii acestora, la solicitarea uneia dintre parti, se utilizeaza metodele alternative de solutionare a litigiilor, prevazute de dispozitiile legale in vigoare, respectiv in cazul persoanelor fizice entitatea de solutionare alternativa a litigiilor SAL-FIN, iar in cazul persoanelor juridice medierea sau arbitrajul; solutionarea amiabila sau prin intermediul metodelor de solutionare alternativa a litigiilor nu limiteaza dreptul partilor de a se adresa instantelor de judecata abilitate.
Conform normei, societatile si brokerii raspund petitiilor primite direct de la petenti, in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.