marți, 2 aprilie 2013

În momentul în care unul dintre noi greșește, imaginea mediatorului care a făcut acest lucru se suprapune cu imaginea profesiei în general

"Sunt depuse deja la Ministerul Justiției peste 20 de reclamații cu privire la mediatori care au solicitat bani pentru informarea prealabilă. Sunt nume în clar, iar Ministerul Justitției solicită un punct de vedere al Consilului de Mediere. Și noi, mediatorii, așteptăm această poziție a Consiliului. Legislația spune clar că informarea obligatorie despre mediere se face gratuit. 

În situația în care una dintre părți mă împuternicește pe mine să invit cealaltă parte la informare, atunci voi încheia un contract de pregatire a medierii și în baza acelui contract voi solicita un onorariu.În momentul în care ambele părți vin în biroul meu și fac informarea, eliberarea certificatului nu este îngradită de solicitarea unui onorariu. 
Sunt colegi mediatori care au solicitat acest onorariu, sunt colegi mediatori care au semnat în alb procese verbale, date apoi unor avocați și vândute pe sălile tribunalelor cu sume cuprinse între 30 și 150 de lei, astfel încât părțile unui conflict să nu mai intre în biroul mediatorului și mai sunt situații în care, umblând prin țară, putem găsi bannere cu numele unor persoane care sunt mediatori și avocați, dar care nu se află pe Tabloul mediatorilor, nu sunt autorizate. Ce se întamplă cu aceste persoane? Din câte știu, deja au fost depuse la Consiliul de Mediere mai multe sesizări și așteptăm reacția Consiliulul, având în vedere că sunt reprezentanții noști acolo și noi i-am votat pentru a ne apăra drepturile.


În timp vor rămâne în profesie doar cei care sunt pregătiți și care își doresc cu adevărat să fie mediatori? Cu siguranță da. Medierea este o profesie liberală, iar eu, ca mediator, trebuie să fiu foarte atent la ce fac în birou, pentru că în final toate acțiunile se vor răsfrânge asupra mea. Trebuie să fiu atent la imaginea mea, la modul în care mă comport cu clienții mei sau potențialii clienți, să știu să-mi fac cunoscute serviciile și actul meu ca mediator să fie întocmai cu ce prevede codul meu deontologic. Tot ce facem de la 15 februarie până la final de iulie va avea un efect asupra intrării sau nu, de la 1 august 2013, a sancțiunii de inadmisibilitate a cererii de chemare în judecată. Ce facem acum este baza pentru viitor. Dacă muncim pentru a avea acea prevedere de la 1 august atunci trebuie să fim corecți în primul rând cu noi și apoi cu clienții noștri."

Interviu complet cu Dana Mardare.